Un bărbat a ajuns AZI la muncă. După câteva ore, s-a prăbușit la pământ și A MURIT. :( Colegul care era cu el s-a îngrozit, spune că în viața lui nu credea că e posibil una ca asta. Șocant ce a pățit. Atenție! Poate părea banal, dar duce la DECES. Toată lumea trebuie să știe

A murit înțepat de o viespe. Scene înfiorătoare la Grădina Zoologică de la Bucov
Sfârșit cumplit pentru un îngrijitor de la Grădina Zoologică de la Bucov, județul Prahova, care a murit înțepat de o viespe. Bărbatul de 53 de ani s-a stins după ce a făcut șoc anafilactic.

Incidentul a avut loc, duminică, în timp ce bărbatul se afla într-un vestiar, notează Mediafax.ro

„Îngrijitorul era cu un coleg, nu era singur. L-a înţepat o viespe în mână. Apoi, în câteva secunde, s-a prăbuşit. Erau si cei de la pază şi au sunat la 112″, a declarat Gheorghe Raicu, şef Serviciu în cadrul Grădinii Zoologice de la Bucov

A murit înțepat de o viespe Scene înfiorătoare la Grădina Zoologică de la Bucov

Sfârșit cumplit pentru un îngrijitor de la Grădina Zoologică de la Bucov, județul Prahova, care a murit înțepat de o viespe. Bărbatul de 53 de ani s-a stins după ce a făcut șoc anafilactic.

Incidentul a avut loc, duminică, în timp ce bărbatul se afla într-un vestiar, notează Mediafax.ro
„Îngrijitorul era cu un coleg, nu era singur. L-a înţepat o viespe în mână. Apoi, în câteva secunde, s-a prăbuşit. Erau si cei de la pază şi au sunat la 112″, a declarat Gheorghe Raicu, şef Serviciu în cadrul Grădinii Zoologice de la Bucov

„A făcut şoc anafilactic. Eu nu am mai văzut aşa o viespe în viaţa mea. Au luat-o cei de la Poliţie. Când el a picat, a căzut pe viespe”, a explicat Raicu.
Trupul îngrijitorului a fost transportat la Serviciul de Medicină Legală, iar poliţiştii au deschis o anchetă. Cel mai probabil, cazul va intra și în atenția Inspectoratului Teritorial de Muncă întrucât incidentul a avut loc în timpul serviciului.

A murit înțepat de o viespe. Cum se acordă primul ajutor în caz de șoc anafilactic
Primul ajutor în caz de șoc anafilactic (anafilaxia). Șocul anafilactic este o urgență medicală, deoarece poate fi mortal. De aceea, dacă vă aflați lângă o persoană care face șoc anafilactic este bine să știi ce este de făcut pentru a salva viața persoanei respective.

Ce este șocul anafilactic (anafilaxia)
Anafilaxia este o reacție alergică severă care survine brusc și poate cauza moartea, de aceea trebuie să știm să recunoaștem simptomele. De asemenea, trebuie să știm să acordăm primul ajutor în caz de șoc anafilactic. Anafilaxia este cel mai grav tip de reacție alergică. Aceasta are loc la scurt timp după ce persoana afectată a fost expusă la alergenul declanșator și poate fi mortală. Anafilaxia este indusă de eliberarea de proteine din anumite tipuri de leucocite. Aceste proteine sunt substanțe care pot declanșa sau agrava o reacție alergică.

Eliberarea acestora poate fi indusă fie de o reacție a sistemului imunitar, fie de o altă cauză fără legătură cu sistemul imunitar. Anafilaxia este diagnosticată pe baza simptomelor și semnelor prezentate de pacient. Ca tratament primar, se prescriu injecții cu epinefrină (adrenalin), uneori în combinație cu alte medicamente. Starea unei persoane care, fiind sensibilizată în urma introducerii unui alergen în organism, este susceptibilă să reacționeze violent la introducerea ulterioară a unei noi doze, chiar minime, din acest alergen.

Aproximativ 0,05–2% din populația mondială suferă de anafilaxie la un moment dat de-a lungul vieții.

Simptomele șocului anafilactic:
reacții alergice cutanate (prurit)
umflarea feței, a ochilor, a buzelor sau a gâtului
constricția căilor respiratorii, ducând la sufocare
puls slab și rapid
greață, vomă, diaree
amețeală, stare de leșin, stare inconștiență

Factori care declanșează șocul anafilactic:
medicamente
produse alimentare ca: alunele, peștele sau crustaceele
înțepăturile de insecte, în special de albine, viespi, ploșnițe
uneori nu se cunosc factorii declanșatori

Primul ajutor în caz de șoc anafilactic (anafilaxie)
Primul ajutor în caz de șoc anafilactic trebuie acordat foarte rapid, de la primele simptome și cuprinde următoarele manevre:

sună la numărul de urgență 112
întreabă pacientul dacă are injecția sau autoinjectorul cu adrenalină. Epinefrina (adrenalina) este tratamentul primar al anafilaxiei.
dacă pacientul are adrenalina, întreabă-l dacă îl poți ajuta să o injecteze. Adrenalina se injectează în mușchiul coapsei anterolaterale. Injecția poate fi repetată la fie care 5 sau 15 minute dacă pacientul nu răspunde bine la tratament.
pacientul trebuie să stea culcat pe spate
dacă vomită sau are sângerări bucale, întoarce persoana pe o parte, pentru a evita sufocarea
desfă nasturii hainelor și acoperă pacientul cu o pătură, dacă se poate

IMPORTANT: nu-i da nimic să bea!
dacă nu respiră și nu se mișcă, începe manevrele de resuscitare: 100 de apăsări pe piept pe minut, până la sosirea ambulanței
Dacă ești alături de cineva care are simptome de șoc anafilactic, nu aștepta ca starea lui să se îmbunătățească de la sine. Acordă-i imediat ajutor cu medicația și chemarea ambulanței.

Nu uita să DISTRIBUI și pentru PRIETENII tăi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*